lördag 3 september 2011

Nallen

När jag var på symässan i vintras fick jag syn på de små virkade filurerna som visades där. Tänkte att det skulle vara kul att kunna sitta i soffan på kvällarna och pyssla lite framför tv:n och att virkning borde funka. Slog till på lite garn och mönster som sen fick ligga i träda en stund innan jag kom mig för att börja med nåt. Nu har jag virkat några små filurer och den första var denna lilla björn. Som den nybörjare jag är ser jag att huvudet är på avigan, men men... det blev en söt liten nalle.

Det är dock inte så lätt att sitta framför tv:n och virka, i alla fall inte om man vill hänga med i handlingen. Det är en del räkning för att knåpa ihop dessa små.





2 kommentarer:

  1. Så söt! Du är nog mycket bättre på att virka än jag är!

    SvaraRadera
  2. Det är riktigt kul att virka! /InaIda

    SvaraRadera