tisdag 20 september 2011

Volang till en bestämd liten dam

Stora tjejen fick syn på det randiga tyget i syrummet och hade en idé om vad hon ville ha. Det skulle vara en klänning som slutade nedanför knät och med volang. Hon har en liknande i garderoben, men den här skulle vara längre, det var viktigt. Sagt och gjort, fick börja med att rita av klänningen och sen förlänga den en aning. Inga problem, men volang var ju lite klurigt att få till. Jag sydde fast ett resårband på volangen så det rynkade sig och sen sydde jag fast den längst ner på klänningen. Det var kul att pilla lite med volangen, svårt att få det riktigt bra. Får öva lite.


2 kommentarer:

  1. Vilken fin, mycket fint modell!

    SvaraRadera
  2. vad kul att kunna sy kläder till barnen, och för barnen att få bestämma helt själv;0)

    Jag har en liten fråga! Jag har startat en insamling till svenska barn som har det svår. Min tanke är att jag ska skänka små "paket" med napp, gosedjur och snuttefilt. Så nu undrar jag om du kanske har en bit mjuktoch gosigt tyg som skulle kunna bli en snuttefilt som du kanska vill skänka?

    Du kan läsa mer om detta på min blogg, där finns även en mailadress om du vill kontakta mig.

    ha en trevlig helg!

    SvaraRadera