torsdag 15 oktober 2009

Mysisar




Lilla tjejen hade ett stort behov av byxor, hon har hur mycket jeans som helst men inga mjukbyxor. Jag sydde ett par med breda sköna muddar. Har märkt att min lilla F har en riktig liten söt kulmage, då är det bra med breda muddar som inte trycker på magen.

Mönster
Meedom form 1 stl 80

Tyg
Husvagnstyg från JNYdesign och mudd från Stoff o Stil.

Det råkade bli ett par byxor till min 3-åring oxå. Jag tänkte att jag skulle sy ett par byxor som lilla F kunde ha ett tag, så jag tog till stl 92 på byxmönstret först, insåg att de var alldeles för stora. Fast det gjorde ju egentligen inget för de passade perfekt på stora tjejen.

1 kommentar:

  1. Coola! Du gör ju jättefina kläder:)) Ha det så trevligt imorgon på mastis och sen hoppas jag att du får det jättebra i Karlskoga. MEN vi kommer sakna dig jättemycket!!!!!!!!!!
    /Ullis

    SvaraRadera