onsdag 18 november 2009

Mer återvinningsbyxor!





                                                 


Har inte så mycket tyger hemma ljust nu så jag syr om mina gamla byxor till nya barnbyxor. Ska ta och beställa lite nya tyger när finanserna bättrats på igen. Det svåra blir att begränsa vilka jag ska välja av alla fina tyger som finns.

Jag hittade ett par jättegamla gröna byxor med lite annorlunda sömmar på som jag gjorde om till sköna muddbyxor. Trodde vid det här laget att jag var "proffs" på muddbrallor och att det skulle gå på ett kick att sy byxorna. Planen i går kväll var att sy byxorna och sen hinna sy en kjol till mig av ett par andra byxor innan klockan nio. Satte mig vid maskinen vid 19.30 och började sy, klockan nio var jag precis klar med byxorna, jag är en liten tidsoptimist. Även om det är lätt att sy byxor så tar de en stund att göra ändå.

Ska försöka skynda på med kjolen till mig själv.



1 kommentar:

  1. Coola tjejen! Byxorna ser jättefina ut! Det hur det är, det som ena dagen går på en kick tar hundra år nästa gång. Önskar jag kunde säga att det är charmen med att sy men då skulle jag förstås ljuga! :-D

    Gekko

    SvaraRadera