torsdag 5 november 2009

Mina trollungar
















Idag har tjejerna haft maskerad på dagis. Så klart var vi ute i sita minuten med maskeradkläderna. Förra året sydde jag en trollklänning till stora tjejen som fick funka i år igen, men lilla hade ingen utstyrsel. Vi bestämde att det fick vara två trollungar i år. Så jag sydde en klänning till lilla igår kväll. Båda klänningarna är sydda av mina gamla tröjor som jag tagit in och tagit bort ärmarna på och sytt på lite lappar för "trollkänslan". Svansarna är gjorda av långa tröjärmar som jag klippt till så att man kan fläta ihop den, sen gjorde jag knapphål längst upp på svansen och sydde fast en knapp bak på klänningen. Bra att kunna ta bort svansen när man ska sitta.

4 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder på härliga tjejer! De måste varit finast på dagis!

    SvaraRadera
  2. Hi hi! Tack för den komplimangen :)! Har äntligen löst mitt problem att mina inlägg inte uppdaterats på andras blogglistor.

    SvaraRadera
  3. Hur gjorde du för att lösa det då? Jag har problemet att andras inlägg uppdateras så långsamt i min sidomeny. Har ingen aning hur jag ska göra! :-o

    SvaraRadera
  4. Jag fick lägga till mig själv (min blogg) i min blogglista. Hittade nåt forum på hjälpavsnittet i blogger. Men jag vet inte hur det funkar på ditt problem,, dom kanske oxå måste göra ågot på sina bloggar. Det verkade som om många haft samma problem som jag hade. Ha det så bra!

    SvaraRadera