lördag 16 januari 2010

Mera grävmaskiner





Jag fick syn på det rosa tyget ihop med den oranga mudden när båda tygen låg på strykbrädet brevid varandra, det såg riktigt läckert ut ihop. Var tvungen att sy något i den kombinationen. Det fick bli en ny tunika men till lilla tjejen denna gång. För att piffa till den lite satte jag en på en magficka.

Det var inte så svårt att fixa till fickan eller att sy fast den, det svåra var att få jämna sömmar längs kanten på fickan.

Det som var kul denna gång var att kantningen nertill gick bättre, inte lika vågigt som den förra. Man lär sig hela tiden!

4 kommentarer:

  1. Fin tunika, gillar verkligen färgkombon!

    SvaraRadera
  2. Kul med rosa och orange, första gången jag hittar hit.
    Jättefin blogg!/Åsa

    SvaraRadera
  3. Nämen HEJ!
    Lustigt att finna varandra i cybern! Om jag lutar mig så jag får ryggskott i vardagsrummet så ser jag din gavel? Jag tror att du bor i huset som jag tyckte var MITT:-) Vi bokade in oss på visning och allt men min man var inte alls med på det mentalt så vi drog oss ur innan vi ens drog igång. Det har jag ångrat ända tills vi köpte vårt underbara hus!

    Vad fint du syr! Jag har allt sett dina barns fina kläder och tänkt att du shoppar gekko som en miljonär haha! Grävmaskinstyget är underbart!

    //Ninne

    SvaraRadera